درباره کلینیک

کلینیک تخصصی رادیولوژی دهان، فک و صورت  آترا (آلفا) در سال 1400 در شهر شیراز افتتاح شد. از آنجا که کیفیت تصاویر خروجی از این مرکز از اهمیت بالایی برای این مجموعه برخوردار است، در انتخاب تجهیزات این کلینیک، دقت فراوانی صورت گرفته تا علاوه بر ارائه تصاویر مطلوب از بیماران محترم، دوز اشعه دریافتی آنها نیز به حداقل برسد. به همین منظور جهت تهیه تصاویر خارج دهانی از دستگاههایی تمام دیجیتال با فوکال اسپات نیم میلی متر و 14 بیت سایه خاکستری بهره گرفته شده است. زمان اکسپوژر در این دستگاهها برای تصاویر پانورامیک به حدود 10 ثانیه و برای سایر تصاویر خارج دهانی به کمتر از نه دهم ثانیه کاهش یافته است. این امر، باعث کاهش بسیار قابل ملاحظه دوز دریافتی بیماران شده است.

 

همچنین جهت تهیه تصاویر داخل دهانی نیز از بهترین و جدیدترین نسل از رادیوگرافی دیجیتال با 17 جفت خط رزولوشن تصویری واقعی بهره گرفته شده است تا کیفیت بسیار بهتری از سایر رادیوگرافی های دیجیتال موجود فراهم گردد.

 

این کلینیک در فضایی با متراژ مناسب تأسیس شده تا با حداقل زمان انتظار بیماران محترم، قدم دیگری در جهت احترام به بیماران و رفاه حال مراجعین و همکاران محترم برداشته شده باشد.